מאמרים בנושא ראיית חשבון

כל עסק ולא משנה אם מדובר בעסק גדול או קטן זקוק לליווי צמוד של רואה חשבון. הוא מסייע לארגונים לבצע את פעולות הניהול הפיננסים לפי חוק.
רואה חשבון מוסמך ייחשב רק מי שעבר הסמכה טעם מועצת רואי החשבון הכפופה למשרד המשפטים.
יש לכם שאלה או תהייה? כאן תמצאו את התשובה!

מה היתרון ברואה חשבון שהוא גם עורך דין?

הכשרה כפולה נותנת לרואה החשבון או לחילופין לעורך הדין הבנה ופרספקטיבה עמוקה ורחבה יותר מרואה חשבון או עורך דין ממוצע.עורכי הדין לומדים במסגרת ההכשרה שלהם מספר קורסים בודדים הקשורים לדיני המס וברוב המקרים אין להם ידע או הכשרה (מעבר לבסיסית) הקשורה לנושאיים חשבונאיים.

תמונת הדמייה של איש עסקים ובכף ידו השתקפות של אנשים - זו תמונה שנועדה להמחיש את הנושא: איך בוחרים רואה חשבון

איך בוחרים רואה חשבון?

רואה חשבון הינו נושא משרה חשוב ומרכזי בכל עסק וכך יש להתייחס אליו רואה חשבון מקצועי ובעל ניסיון יכול לעשות את ההבדל בין עסק כושל לעסק יציב כלכלית לאורך זמן.בעל עסק בתחילת דרכו מחויב לעלות את הפעילות העסקית שלו על פסים ריווחים במהירות האפשרית ולכן עליו לבחור רואה חשבון שינחה אותו בצורה ממוקדת ומהירה כיצד להתנהל בצורה נכונה.

תמונת אווירה עסקית

מיהו רואה החשבון המקצועי היום?

שכחו מהסטיגמה הנושנה של אדם אפרורי המדקדק בתיקים מעלי אבק אך בעלי מיומנות מוגבלת. כיום רואה החשבון המקצועי (בניגוד לפקיד של פעם) חייב להיות בקיא בניהול מו"מ, השקעות, חוזים ועוד. לכן הוא גם חשב, גם יועץ מס וגם אנליסט פיננסי.

מיקור חוץ

דו"ח שנתי רשם החברות - מה זה אומר?

בישראל כל חברה בע"מ בין אם היא ציבורית ובין אם היא פרטית, מחויבת על פי הוראות המצוינות בסעיפים 140-141 לחוק החברות, התשנ"ט – 1999, להגיש את הדו"ח השנתי לרשם החברות פעם בשנה. את הדו"ח ניתן להגיש בתוך 14 ימים ממועד קיום האספה השנתית אם החברה מקיימת כזו, או בתוך 14 ימים מיום הגשת הדו"חות הפיננסיים לבעלי המניות בחברה.מה זה אומר דו"ח שנתי? מתי יש להגיש אותו ואיך?

תמונת אווירה לשירותי ביקורת. רואים פלג גוף עליון של גבר בחליפה מושיט אצבע ומסמן אלמנטים וירטואליים

מה ההבדל בין רואה חשבון ליועץ מס?

יועץ מס הינו איש מקצוע מוסמך, המוסמך לתת ייעוץ במיגון נושאים הקשורים לתחום המס . במידת הצורך יועץ מס מייצג את העסק בפני רשויות המס. רואה החשבון הינו תואר אקדמאי במצריך לימודים מקיפים של ארבע שנים, עמידה במבחני הסמכה ותקופת התמחות של שנתיים. למידע נוסף היכנסו לקריאת המאמר

צרו קשר עם צוות המומחים שלנו

דילוג לתוכן