פרופיל
שירותים
ייעוץ והדרכה
מאמרים
מידע מקצועי
ניוזלטר
 מעוניין לפתוח עסק בענף ההסעדה? פנה אלינו ליעוץ                               ניוזלטר ענף המלונאות בישראל - גיליון מס' 33                       נוהל "גילוי מרצון" חדש ועדכני         העלאת סכומי שכר מינימום - הוראת שעה התשע"ה-2015                           פיצוי עוגמת נפש במלון - מאמר חדש מאת עו"ד שחר פרילינג       מסמך היערכות לסוף שנת המס 2015        ניוזלטר ענף המלונאות - אפריל 2016     שינויים בהפקדות פנסיוניות, צבירת ימי חופשה ועדכון שכר מינימום        נוהל גילוי מרצון הוארך עד 31/12/2016 מתי חברה זרה תיחשב ישראלית לצרכי מס? כתבה חדשה של עו"ד-רו"ח פרילינג באתר כלכליסט          מסמך היערכות לסוף שנת המס 2018         כתבה חדשה מאת עו"ד-רו"ח שחר פרילינג על חוק ההתייעליות הכלכלית לשנת 2017-2018      נפתח הקורס ליזמות עסקית-יישומית בניהולו של עו"ד-רו"ח שחר פרילינג! נוהל פיקדון לעובדים זרים שהם מסתננים מאי 2017

נופשים במלון, בטוחים שנגרמה לכם עוגמת נפש? אל תרוצו לתבוע, בתי משפט לא ממהרים לפצות בגין עילה זו.

הלקוחות הישראלים בטוחים בצדקתם ומשוכנעים כי עוגמת הנפש היא "עילת העילות", וממהרים לתבוע את עלבונם בבתי המשפט. השופטים לא מייחסים לעילה זו חשיבות עליונה, בייחוד אם העוולה תוקנה על ידי בית המלון והוצעה חלופה הולמת

 

מאת עו"ד ורואה חשבון שחר פרילינג

(פורסם באתר גלובס בתאריך 27.10.2015)

 

בשנים האחרונות השתנתה תודעת השירות בבתי המלון בישראל ונעשים מאמצים רבים לרצות את הלקוח הישראלי, שמצידו למד לדרוש ולעמוד על זכויותיו. יחד עם הרצון לרצות את הלקוח נולדה גם התפיסה בקרב האורחים בבתי המלון, כי אם נגרמה להם אי נוחות כלשהי, ניתן ואף רצוי לתבוע את בית המלון בגין "עוגמת נפש".
 

רבים נוטים לחשוב בטעות כי בתי המשפט יעניקו להם פיצוי כספי אוטומטי בגין עוגמת הנפש. אך במקרים לא מעטים, בתי המשפט אינם פוסקים פיצוי כספי כלשהו,  אף אם הם מוצאים כי אכן נגרמה לאורח עוגמת נפש. הדרישה של בתי המשפט מהתובעים, שעליהם מוטלת חובת ההוכחה,  היא להוכיח תחילה את הנזק הממשי שנגרם להם והקשר בין העוולה לבין הנזק. אף אם נמצא שנגרם נזק אך הוא פעוט יחסית, יפסוק בית המשפט פיצוי קטן בגין אותה עילה, בייחוד אם הנזק תוקן על ידי בית המלון זמן קצר לאחר שהתגלה.
 

כך גילה אורח של בית המלון דן פנורמה באילת, אשר הגיש תביעה קטנה נגד המלון לבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה (ת"ק 16853-12-14 זר נ' בית מלון דן פנורמה) בסך 20,000 שקל ,הנוגעת לעוגמת נפש שנגרמה לו לטענתו במהלך שהותו במלון.
 

על פי עובדות התביעה, התובע הגיע למלון בחודש נובמבר 2013 ומהחדר הסמוך לחדרו בקעו רעשים כתוצאה מעבודות שבוצעו שם. התובע התלונן על כך מייד כשקיבל את החדר, אך יצא מהחדר בסמוך משעות הבוקר ושב לחדרו בסביבות השעה 16:00. משחזר לחדרו, שמע שוב את הרעשים האמורים, והתלונן בפני נציגי המלון, שהבטיחו לו שהרעשים ייפסקו בשעה 17:00, כפי שאכן קרה.

למחרת, בשעה 8:00 בבוקר, שוב בקעו רעשים מהחדר הסמוך, כתוצאה מעבודות שבוצעו שם. התובע השמיע במהלך הדיון הקלטה בה תיעד את הרעש, ואכן ניתן היה לשמוע שמדובר ברעש רם של ניסור או שיוף.
 

לטענת התובע הרעשים היו מחרישי אוזניים, וגרמו לו להקיץ משנתו. התובע שוב התלונן ובסמוך לאחר מכן הועבר לחדר אחר במלון, בקומה גבוהה יותר, משם הוא לא שמע את הרעשים. כעבור יומיים, נשלח מהמלון מכתב לתובע, ובו מוצע לו שדרוג של ההזמנה הבאה במלון, כפיצוי על עוגמת הנפש שעבר. לטענת התובע הוא לא קיבל את המכתב.
 

השופט  אמיר סלאמה אמנם קבע כי התובע זכאי לפיצוי, הואיל ולדבריו "אדם המשתכן במלון, אינו אמור להיות חשוף לרעשי עבודה הבוקעים מחדר סמוך, קל וחומר בשעה 8:00 בבוקר".        יחד עם זאת קבע כי הליקוי טופל במהירות יחסית, וזאת לאחר שהתובע הועבר, בשעות הבוקר של יום המחרת לשהותו במלון, לחדר אחר, בסמוך לאחר שהתלונן על הרעש בפני נציגי המלון.
 

עוד ציין השופט כי לא נעלמה מעיניו טענת התובע לפיה גם יום קודם לכן היו רעשים, אך הוא ציין כי במרבית הזמן של אותו יום התובע לא שהה בחדרו במלון, וכאשר חזר לשם בסביבות השעה 16:00 נפסק הרעש זמן קצר לאחר מכן. נוכח האמור תביעתו של התובע התקבלה באופן חלקי, ובית המלון חויב לשלם לתובע פיצוי בסכום כולל של 750 ₪ בלבד!! (הסכום כולל בחובו הוצאות משפט).



 *** האמור במאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי בנושא.

 *** שחר פרילינג הינו בעל משרד עורכי דין העוסק בתחומי המשפט המסחרי ומיסוי ומתמחה בתחום המלונאות האירוח וההסעדה.


לייעוץ ותיאום פגישה, פנה אלינו




שחר פרילינג רו"ח-עו"ד




 

 

 

|רשות המיסים|המוסד לביטוח לאומי|לשכת רואי החשבון|בנק ישראל|לשכת היועצים העסקיים| main street 24\7

Shachar friling - You can expect great things from us because we require it from ourselves



Powered by Shopsystem CMS